Kontakt
0498-201250
Nytt år och nya tider, men tyvärr måste vi fortsätta anpassa vår verksamhet. Vi hoppas innerligt att vi så snart det är möjligt kan återgå till våra normala öppettider. Under januari kommer vi endast ha öppet för hotellets frukostgäster.
Till dig som är hungrig övrig tid hänvisar vi till vår lobbybar och shop där vi erbjuder lättare rätter, smörgåsar och förfriskningar. Välkommen in till receptionen.
Vi följer myndigheternas riktlinjer och rekommendationer i hur man bedriver en trygg hotell- och restaurangverksamhet under rådande pandemi och har implementerat en rad olika åtgärder och rutiner inom hygien, städning och matservering. Det är viktigt för oss att alla, såväl gäster som medarbetare, ska känna sig säkra och trygga hos oss på Scandic.
Restaurang Koggen drivs av GotlandsResor som också driver hotell Scandic Visby. Hela hotellet inklusive restauranger är miljöcertifierade enligt Svanen.
Scandic Visby räddar mat tillsammans med Karma – i samarbete för att minska matsvinnet. För mindre än halva priset kan du köpa mat som blivit över från dagens servering vid Scandic i Visby. Genom ett par enkla klick i appen Karma är du med och räddar mat som annars skulle ha kastats. Samarbetet mellan Scandic Sverige och Karma är rikstäckande där målet är att få alla Scandichotell anslutna.
Via appen KARMA köper du god mat som riskeras att slängas. Tillsammans minskar vi matsvinnet och räddar miljön. Får vi mat över för dagen finns det möjlighet att köpa den via appen till halva priset. Maten hämtas sen ut i vår reception.